Sąmoninga meditacija – online

L. Rudaitienė - Sąmoninga meditacija online

24 vasario | 19:00 - 20:00

„Sąmoninga meditacija – online“ – tai praktinis užsiėmimas – mokymai, kaip nurimti, atsipalaiduoti sąmoningo kvėpavimo pagalba, sutelkus dėmesį „čia ir dabar“, nuraminant emocijas, mintis, vidinį, išorinį šurmulį, išgirsti, pajausti save, gyvąjį būties audinį.

Trumpas aprašymas:

Mokantis meditacijos, tenka daug dėmesio skirti pojūčiams. Juslės nuolatos mus veikia, reiškiasi per kūną, tad ar verta su jomis kovoti, jas tramdyti? Kai stengiamės jas kontroliuoti, tai kelia įtampas. Gal vietoj to, kad su pojūčiais kovoti ar juos ignoruoti, vertėtų mokytis juos priimti kaip dalį savęs, tokiu būdu su jais susidraugaujant, susijungiant? Priėmus nuolat mus aplankančius pojūčius, ramaus santykio su jais dėka įsivyrauja daugiau ramybės, taika.

Regos pojūtis

Šiame užsiėmime daugiausiai dėmesio skirkime regos juslei, kuriai iki šiol žymiai mažiau skyrėme dėmesio. Tai bus meditacija – vizualizacija. Koncentracijos meditacijoje atsimerkus pastebėkite, kas pirmiausiai pritraukė jūsų žvilgsnį ir pakankamai sutelktai žiūrėkite į tai. Ar norisi viską, kas supa, apžvelgti, ar tik į tą vieną objektą žiūrėti? Mes tik stebime, neieškodami mums patinkančio vaizdo.

Pabūkime stebėjime, įsisąmoninkime, į ką žiūrime, kaip jaučiamės. Tęskime stebėti be vertinimų, palyginimų, apmąstymų – tiesiog. Nukreipkite savo žvilgsnį į degančios žvakės liepsną, stebėkime ją. Stebime pačią ugnį, kaip ji plaikstosi nuo mūsų kvėpavimo… Taip pat stebime vidinę savo būseną, kaip ji kinta. Nieko daugiau nedarome, tik žiūrime į ugnį ir stebime savo vidinę būseną…

Po kurio laiko savo žvilgsnį išfokusuokite, ramiai apžvelkite supančią aplinką, pasukant galvą į vieną pusę, į kitą pusę, nesistengiant į kažką konkretaus įsižiūrėti. Stebėkite savo vidines reakcijas, dėmesį, būsenos pokyčius. Kaip reaguojate į patį stebėjimo procesą, į tai, ką matote? Ar norisi savo žvilgsniu ilgiau apsistoti ties kažkuo? Ar lengva išlaikyti išskleistą žvilgsnį, per daug nesikoncentruojant į konkretų daiktą? Kokia dabar vidinė būsena? Kuo skiriasi dabartinis išskleistas stebėjimas nuo ankstesnio?

Vidinis žiūrėjimais

Sąmoningumo meditacijoje užsimerkiame, įsižiūrime į save, savo vidų. Tęsiame darbą su regos jusle, tik vidinėje savo erdvėje, stebėti – žiūrėti vidun. Kas vyksta, kaip keičiasi būsena, kur keliauja dėmesys, energija?… Kas atsiveria mūsų vidinėje erdvėje? Tęsiame stebėti, ir tame vis daugiau dalyvauja mūsų sąmonė. Kaip jaučiamės, ar pakankamai patogu? Nesistenkime nieko skubėti keisti – tik stebime save. Tęsiasi žiūrėjimas savo vidun. Būkime tame, kaip yra.

Tikra tyla, ramybė nebus rasta išorėje ar sukurta – ją rasime savo viduje. Tam labai svarbu mokytis priimti save kaip visumą. Nurimus kaupsis vis daugiau perteklinės energijos, kurią galime nukreipti į tai, kas mumyse yra esminio. Mes įpratę nuolatos ką nors veikti. Te šį kartą mūsų vidiniu veikimu bus stebėjimas įsižiūrint į save. Ką, žiūrėdami į savo vidų, atrandame? Suvokime, kas atsiveria mumyse.

Sąmonė kaip beasmenis stebėtojas – mūsų vedlys ir pagalbininkas. Stebime kūną, pojūčius, emocijas, mintis… Esame ne kūnas, jo dalys, tad nesitapatiname su kūnu, o tik stebime jį. Ne pojūčiai esame, o tik stebime juos. Ne emocijos, jausmai esame, o jas kuriame, tad stebime tai, ką kuriame savyje. Esame ne mintys, o mąstytojai, tad stebime minčių tėkmę. Kas yra tai, kas visa tai stebi? Sąmonė… Pajauskime, atraskime, suvokime save kaip sąmonę. Pažvelkime į save kaip sąmonę, pažinkime ją.