Sąmoninga meditacija – online

Sąmoninga meditacija online 2020

17 vasario | 19:00 - 20:00

„Sąmoninga meditacija – online“ – tai praktinis užsiėmimas – mokymai, kaip nurimti, atsipalaiduoti sąmoningo kvėpavimo pagalba, sutelkus dėmesį „čia ir dabar“, nuraminant emocijas, mintis, vidinį, išorinį šurmulį, išgirsti, pajausti save, gyvąjį būties audinį.

Tema – reakcijos, dėmesys

Šiame sąmoningos meditacijos užsiėmime keliaujame per dėmesio – reakcijos reiškinį. Tam pasitelkiamas koncentruotas susitelkimas į savo kūną, judant dėmesiu per įvairias kūno dalis. Sutelkiame dėmesį į dešinę – kairę kojas, dubenį, juosmenį, nugarą, pilvą – krūtinę, pečius, rankas, kaklą, iki galvos, pabūnant daugiau nugarinėje jos pusėje, po to priekinėje.

Stebime, kaip kūno dalys reaguoja į mūsų dėmesį, kaip elgiasi mūsų dėmesys koncentracijos meditacijos bėgyje. Kiek sąmoningos mūsų reakcijos, kaip valdome savo dėmesį. Kol mūsų dėmesys nevaldomas, nepaklūsta mums, tol mes prarandame energiją. Tad mokomės valdyti savo reakcijas, vėliau – valdyti savo dėmesį.

Po to prisimename penkias jusles: uoslė, skonis, rega, lytėjimas, klausa, nes jos stipriai įtakoja mūsų reakcijas, dėmesį. Siekiame suvokti, kaip jos reaguoja į mūsų dėmesį, kuri iš juslių reikalauja daugiausiai dėmesio, dominuoja. Tyrinėjame savo kūno sąveiką su juslėmis, pojūčiais, kaip į jas reaguojame, kip tarp jų vaikšto mūsų dėmesys.

Fizinis, jausmų, minčių kūnai

Pereiname į sąmoningą meditaciją, apjungiančią fizinį kūną su pojūčiais, jausmų kūną su emocijomis, protą su mintimis. Siekiame stebėti ir suvokti, kuriame lygmenyje daugiausiai neramumų, trukdančių būti vidinėje ramybėje. Ramus, be vertinimų, stebėjimas vis labiau išskleidžiant savo dėmesio lauką, sąmonę.

Toliau plečiasi mūsų sąmonės laukas, mes vis labiau atsipalaiduojame, aprėpiame savo dėmesiu fizinį, emocinį, mentalinį būvius. Ir pabandykime atpažinti, kas labiausiai išmuša mus iš vidinės ramybės. Jei tai pojūčiai, tai kokie, jei jausmai, tai kokie, jei mintys, tai kokios. Leskime sau tai atpažinti. Tik stebėkime tą nerimastingą bangavimą savyje kaip stebime vandens bangavimą, nieko nesistengiant taisyti, keisti, su kažkuo kovoti. Galiausiai bet kokia vidinė nerimastis nurims, nuslūgs ir ištirps mūsų sąmoningame dėmesingume.

Meditacija primena apie mūsų dvasinę prigimtį, padeda ją įtvirtinti savyje. Asmenybei meditacija padeda pažinti save, sąveikauti, apsijungti su Siela. Sielai meditacija padeda bendrauti su Dvasia.