Sąmoninga meditacija – online

L. Rudaitienė - Sąmoninga meditacija - mokymai online

3 vasario | 19:00 - 20:00

„Sąmoninga meditacija – online“ – tai praktinis užsiėmimas – mokymai, kaip nurimti, atsipalaiduoti sąmoningo kvėpavimo pagalba, sutelkus dėmesį „čia ir dabar“, nuraminant emocijas, mintis, vidinį, išorinį šurmulį, išgirsti, pajausti save, gyvąjį būties audinį.

Meditacijų būna įvairių – dinaminių, aktyvių (labiau susietų su fiziniu aktyvumu) bei labai ramių (labiau nukreiptų į vidų bei atsipalaidavimą, rimtį). Dažniausiai pasitaiko du skirtingos meditacijos būdai: koncentracijos ir sąmoningumo arba šių abiejų meditacijų junginys.

Koncentracijos meditacijos metu dėmesys sutelkiamas į vieną pasirinktą objektą, reiškinį. Tai gali būti kvėpavimas, konkretus objektas ar vaizdinys išorėje arba vidinė vizualizacija, spontaniški judesiai, pavyzdžiui, improvizacinis šokis, arba sistemingas judesių kompleksas (joga, cigunas, taichi, kokio nors šokio choreografijos elementai), garsai, žodžiai, frazės, malda, mantra, giesmės…

Sąmoningumo meditacijos metu žmogus ugdo sąmoningumą visame savo dėmesio lauke. Stebėkime, siekime suvokti savo kūno pojūčius, jausmus, mintis. Svarbu nuosekliai ugdyti savistabą, valdomą susikaupimą, gebėjimą nuraminti protą.

Meditacijos metu patogiai atsisėdame, galime būti atsimerkę arba užsimerkę, stebime save, kvėpavimą, įsijaučiame į kūno pojūčius, vidinius – išorinius, užuodžiamus kvapus, girdimus garsus, kitką. Stebime kylančią mintį, kaip ji randasi, tęsiasi, nyksta. Jei sunku išlaikyti dėmesį „čia ir dabar“ visa tai stebint, mokantis meditacijos rekomenduojama jį sutelkti į kvėpavimą, garsą, judesį, t. y. į kažką vieną ir konkretaus. Susiformavus įgūdžiams, pavyks lengvai, nesiblaškant ilgiau likti savistaboje, tęsti meditatyvinę būseną.

Meditacija nėra konkretaus rezultato siekis – tai procesas tęsiant būti „čia ir dabar“, priimti viską, taip pat ir save, savo kūną, jausmus, mintis, besąlygiškai, patirti vientisumą.